بیماری قلبی مادرزادی | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

بیماری قلبی مادرزادی

در این بخش از سایت بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان آزمایشگاه ژن آزما به توضیح بیماری قلبی مادر زادی میپردازیم در مطالب بعدی به بررسی علل، علائم و روش های پیشگیری و درمان خواهیم پرداخت تا پایان همراه ما باشید . بیماری قلبی مادرزادی ، به وجود مشکلاتی در ساختار قلب اشاره دارد که از زمان تولد وجود داشته. مادرزادی به معنای این است که شما با این نقص متولد شده اید.این بیماری، که نقص قلبی مادرزادی نیز نامیده می شود، می تواند راه جریان خون به قلب شما را تغییر دهد. برخی از نقص های قلبی مادرزادی موجب بروز هیچ مشکلی نشده اما نقص های پیچیده، می توانند حتی مرگ آور باشند.

قلب عضو حیاتی و پیچیده بدن آدمی است که به همراه اغلب دستگاه های بدن بین هفته دوم تادهم بارداری تشکیل شده و بیشتر بیماری های قلبی که از بدو تولد وجود دارند اعم از اینکه در زمان تولد یا سال های بعد علائم آنها بروزکند،ناشی از نقص تکاملی در ساختمان قلب اند .بیماری های مادر زادی قلب، ناهنجاری ها و نقص های ساختمانی یا عملکردی هستندکه درساختار قلب هنگام تکامل جنین -بیشتر در ۳ ماهه اول حاملگی – ایجادمی شوند میزان این نقص ممکن است یک نقص ساده در دیواره بین دهلیزها تا نقایص متعدد همزمان در یک بیمار باشد .

پیشرفت هایی در تشخیص و درمان باعث می شود که نوزادان مبتلا به بیماری های قلبی مادرزادی تا بزرگسالی زنده بمانند. اما گاهی علائم و نشانه های این بیماری تا زمان بزرگ شدن نوزاد خود را نشان نمی دهند. اگر شما مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی باشید، احتمال دارد که در تمام طول زندگی خود نیاز به مراقبت داشته باشید. با دکتر خود صحبت کنید تا مشخص کند که چند وقت یکبار نیاز به چکاپ دارید.

بیماری قلبی مادرزادی | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

بیماری های مادرزادی قلبی بر کدام نواحی از قلب تاثیرگذارند؟

برای درک بیماری قلبی مادرزادی، درک چگونگی عملکرد قلب می تواند به ما کمک کند. قلب به دهلیزها (بطن ها) تقسیم می شود (دوعدد در سمت راست و دوعدد در سمت چپ):

قسمت سمت راست قلب خون را از طریق رگ های خونی به ریه می فرستد (شریان های ریوی). در ریه ها، خون اکسیژن را می گیرد و سپس از طریق رگ های ریوی به سمت چپ قلب می فرستد. سپس قسمت سمت چپ قلب، خون را از طریق آئورت به بقیه بدن پمپاژ می کند.

بیماری قلبی مادرزادی می تواند روی هر یک از ساختارهای قلبی از جمله شریان ها، دریچه ها، دهلیزها و دیواره بافت که دهلیزها را جدا می کند (سپتوم) تأثیر بگذارد.

 


آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ژن آزما

بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

آدرس:

اصفهان خیابان شریعتی غربی پلاک 208

ساعات کاری:

شنبه تا پنجشنبه 8 صبح الی ۱۱ شب

تلفن تماس:

۳۶۲۶۹۵۸۶-۷

geneazmalab.com

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

هموفیلی و انواع آن چیست؟

روش های تشخیص و درمان هموفیلی

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *