درمان سرطان پروستات | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

درمان سرطان پروستات

 

سرعت رشد سرطان، میزان انتشار آن، سلامت عمومی فرد و مزایا یا عوارض جانبی روش درمانی اشاره کرد.در این نوشتار قصد داریم به بررسی روش های درمان سرطان پروستات بپردازیم.

امکان دارد به درمان فوری نیازی نباشد.

در مردان مبتلا به سرطان کم خطر پروستات، ممکن است به درمان فوری نیاز نباشد. ممکن است برخی مردان هرگز به درمان نیاز نداشته باشند. در عوض، گاهی اوقات پزشکان مراقبت فعال را پیشنهاد می کنند.

در مراقبت فعال، آزمایشات خونی معمول و برنامه ریزی شده، معاینات مقعدی و احتمالا نمونه برداری ها می توانند برای پایش پیشرفت سرطان انجام شوند. در صورتی که آزمایش ها بیانگر پیشرفت سرطان باشند، فرد می تواند یک روش درمان سرطان پروستات را مانند جراحی یا پرتو درمانی انتخاب کند.

مراقبت فعال می تواند یک گزینه درمانی برای سرطانی باشد که علامتی را ایجاد نکرده، انتظار می رود که بسیار آهسته رشد کرده و به یک ناحیه کوچک از پروستات محدود می باشد. همچنین، انجام مراقبت فعال می تواند برای افرادی در نظر گرفته شود که بیماری جدی دیگری دارند و یا در سنینی قرار دارند که درمان سرطان پروستات برای آنها دشوار است.

راه‌های درمانی مختلفی برای مدیریت و درمان این سرطان وجود دارد. برای بعضی مردان، درمان فوری لازم نیست یا ممکن است مناسب نباشد. متخصص درمانی می‌تواند به بیمار اجازه دهد تا روش درمانی مبتنی بر مرحله و درجه پیشرفت سرطان خود را بداند.

جراحی

هنگامی‌که بیمار به سرطان پروستات اولیه مبتلا باشد، پزشک می‌تواند جراحی رادیکال برداشتن پروستات را پیشنهاد دهد. در این عمل جراحی، با برداشتن پروستات، قسمتی از مجاری ادراری و وزیکول سمینال احتمال رفع کامل سرطان وجود دارد.

در بیشتر سرطان‌های تهاجمی، ممکن است گره‌های لنفاوی نزدیک به بافت سرطانی(مثل گره‌های لنفاوی قسمت لگن) برداشته شود.

درمان سرطان پروستات | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

رادیوتراپی

رادیوتراپی سرطان، با استفاده از اشعه X با قدرت و انرژی بالا به کشتن سلول‌های سرطانی و یا توقف رشد سلول‌ها می‌پردازد. اشعه به سمت تومور سرطانی هدایت می‌شود و سلول‌های سرطانی را تنها در آن منطقه می‌کشد. قبل از جراحی از این روش برای کوچک کردن تومور و بعد از جراحی برای کشتن هر سلول سرطانی باقی‌مانده استفاده می‌شود. همچنین از این روش نیز در کاهش نشانه‌ها و علائم ناشی از سرطان، مثل درد، خون‌ریزی و انسداد مجاری ادراری استفاده می‌شود.

شیمی‌درمانی

شیمی‌درمانی روشی درمانی است که با استفاده از داروها از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند که یا سلول‌های سرطانی را می‌کشد یا از تقسیم شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. دریافت شیمی‌درمانی قبل از رادیوتراپی و یا جراحی ممکن است در کوچک‌سازی اندازه تومور سرطان پروستات به‌اندازه‌ای که بتواند با جراحی راحت‌تر برداشته شود، کمک کند.

درمان‌های تسکینی

درمان‌های تسکینی با کاهش علائم سرطان به بالا بردن کیفیت زندگی بیمار کمک می‌کند.از این روش درمانی برای کنترل علائم در مراحل مختلف سرطان پروستات استفاده می‌شود.


آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ژن آزما

بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

آدرس:

اصفهان خیابان شریعتی غربی پلاک 208

ساعات کاری:

شنبه تا پنجشنبه 8 صبح الی ۱۱ شب

تلفن تماس:

۳۶۲۶۹۵۸۶-۷

geneazmalab.com

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

عوارض فلج معده یا گاستروپارزی چیست؟

سرطان پروستات و انواع آن

علائم مختلف سرطان پروستات

دلایل مختلف سرطان پروستات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *