بهترین زمان تعیین جنسیت | آزمایش ژنتیک اصفهان

تعین جنسیت در بارداری

تعین جنسیت در بارداری فقط مربوط به این دوران ماشینی نیست در قدیم هم والدین توجه ویژه به این موضوع داشتند، روش ها در قدیم بیشتر سنتی بود. درحال حاضر هرچند تا ۱۶ هفتگی بارداری معمولا با درصد بالایی با کمک روش های سونوگرافی می توان از جنسیت فرزند آگاهی یافت ولی اگر والدین خودشان یک جنس دلخواه را چه پسر و چه دختر بخواهند با کمک روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری می ‌توان تا حد زیادی به خواسته شان والدین را نزدیک کرد.

درمورد تعیین جنسیت با سونوگرافی باید گفت درصد احتمال خطای سونوگرافی اندک است و در بیشتر موارد اطلاع رسانی سونوگرافی برای تعیین جنسیت درست و صحیح است نکته حائز اهمیت اینست که خانم و اقای منتظر تولد فرزند باید تا حدود ۳ ماهگی صبر کنند.

تعیین جنسیت قبل از لقاح

به صورت کلی آزمایش ژنتیک اصفهان برای تعیین جنسیت قبل از بارداری به دو روش وجود دارد:

روش علمی: روش‌های علمی برای تعیین جنسیت قبل از بارداری، بر اساس علم پزشکی بوده و درصد موفقیت بالایی برای تعیین جنسیت دارد که درصد پاسخ گرفتن از آن بستگی به روش انتخاب شده، مرکز ناباروری یا مرکز باروری که در آن انجام می شود و همچنین تبحر فرد انجام دهنده دارد.

روش غیر علمی: روش‌های غیرعلمی برای تعیین جنسیت از طریق تغذیه، تعیین روز تخمک گذاری و وضعیت نزدیکی بوده که روشی کم هزینه اما نسبی می‌باشد و بطور صد در صد نمی توان نتیجه‌ی آن را تضمین نمود ولی احتمال وقوع یک جنسیت را می تواند تا حد نسبتاً زیادی افزایش دهد.

بهترین زمان تعیین جنسیت | آزمایش ژنتیک اصفهان

چگونه در جنسیت جنین تأثیر بگذاریم؟

  • PH واژن

  • زمان آمیزش

روش‌های انتخاب جنسیت

  • روش تغذیه
  • روش زمان‌بندی مقاربت
  • روش شست و شوی مهبلی(واژن)
  • انتخاب جنسیت به روش اریکسون
  • روش PGD-IVF

انتخاب جنسیت با روش PGD-IVF

در این روش پس از تحریک تخمک‌گذاری و تخمک‌کشی، با استفاده از تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم به‌ داخل تخمک تزریق شده و عمل لقاح صورت می‌گیرد. سپس با بیوپسی از جنین 8-6 سلولی یک بلاستومر را جدا نموده و با روش  FISH یا روش‌های مولکولی جنس بلاستومر تعیین می‌شود. پس از کشت، جنین با جنسیت مورد نظر به رحم  انتقال داده می‌شود. دقت این روش در تعیین جنسیت مورد نظر بیش از 95% است. این روش نیاز به تجهیزات پیشرفته و گرانقیمتی مانند لیزر و میکروسکوپهای مخصوص دارد که خوشبختانه مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری  دبیر اشرافی مجهز به آزمایشگاه حرفه ای در انتخاب جنسیت با استفاده از تکنیک PGD را به انجام می‌رساند.

انتخاب جنسیت با روش اریکسون

در این روش اسپرم‌ها به شیوه  خاصی در آزمایشگاه شست و شو داده شده و با روش IUI  به داخل رحم پاشیده می‌شوند تا لقاح در درون رحم انجام گرفته و حاملگی رخ دهد. این روش، ساده و نسبت به روش اول بسیار کمهزینه‌تر است . این روش اولین بار توسط دکتر “رونالد اریکسون” مورد استفاده قرار گرفت و از اواسط دهه 70 میلادی در سراسر جهان جهت تعیین جنسیت به کار گرفته می‌شود. اریکسون و همکارانش اعتقاد دارند که اسپرم‌های حاوی کروموزوم Y (پسر) به علت وزن کمتر، فعال‌تر از اسپرم‌های حاوی کروموزوم X (دختر) هستند و از همین خصوصیت برای تفکیک کروموزوم ها و در نتیجه، تعیین جنسیت می‌توان بهره برد. کارآیی این روش برای دستیابی به جنس مورد نظر، در حدود 60 تا 70 درصد است.  .

مطالب مرتبط:

سلول های بنیادی

سرطان ریه و ژنتیک


برای مشاهد صفحه اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی اصفهان ژن آزما اینجا کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *