سل فری در اصفهان

یکی از روش های تشخیص انواع اختلالات ژنتیکی پیش از به دنیا آمدن جنین سل فری می باشد. انجام این آزمایش باید در ماه های اول بارداری انجام شود. مراجعه به مراکزی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند سبب می شود تا نتایج دقیق تری از سلامت جنین حاصل شود. اگر ساکن استان اصفهان هستید ما به شما آزمایشگاه ژنتیک اصفهان ژن آزما را معرفی می کنیم. این مجموعه با بهره گیری از بهترین متخصصین و دانش روز دنیا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه سل فری در اصفهان با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

سل فری در اصفهان
سل فری در اصفهان

آزمایش سل فری چیست؟

آزمایش سل فری یک روش غیر تهاجمی برای تشخیص برخی از اختلالات ژنتیکی در جنین است. در این آزمون، DNA آزاد جنین که در خون مادر وجود دارد، برای بررسی احتمال وجود اختلالات ژنتیکی مانند سندرم داون (تریزومی 21)، سندرم ادواردز (تریزومی 18) و سایر بیماری‌های ژنتیکی به کار می‌رود.

این آزمون معمولاً در حدود 10 تا 12 هفته بارداری انجام می‌شود و نیازی به نمونه‌برداری مستقیم از جنین ندارد؛ به جای آن، با بررسی DNA جنین در خون مادر، اطلاعات مربوط به ژنتیک جنین به دست می‌آید. سل فری این روش به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای ارزیابی خطر اختلالات ژنتیکی در جنین استفاده می‌شود و نیاز به آزمایش‌های تشخیصی تهاجمی مانند آمنیوسنتز (آزمایش گرفتن نمونه مایع آمنیون) یا بیوپسی کریونیک (آزمایش گرفتن نمونه بافتی جنین) را کاهش می‌دهد.

ژن آزما به عنوان بهترین آزمایشگاه ژنتیک در اصفهان می باشد. این مجموعه با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و بهترین متخصصین و دستگاه ها انواع آزمایش سل فری در اصفهان را با نازل ترین قیمت و دقیق ترین نتایج انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام هزینه های آزمایش سل فری در اصفهان با شماره تماس های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

 

زمان انجام سل فری چه زمانی است؟

آزمایش سل فری معمولاً در حدود 10 تا 12 هفته بارداری انجام می‌شود. این زمان معمولاً مناسب برای انجام آزمون است زیرا در این مرحله، مقدار DNA آزاد جنین در خون مادر به اندازه کافی برای تحلیل و تشخیص به دست می‌آید. انجام این آزمون در مراحل بارداری بعدی نیز ممکن است، اما معمولاً در ابتدای دوره دوم بارداری تا زمانی که نتایج آزمون‌های قبلی مشکوک باشند یا نیاز به اطلاعات بیشتری وجود داشته باشد، انجام می‌شود. اما به طور کلی، زمان انجام آزمون توسط پزشک مورد مشاوره و تعیین می‌شود.

چه کسانی باید آزمایش سل فری انجام بدهند؟

مادرانی که برای انجام آزمایش سل فری مورد توصیه قرار می‌گیرند عبارتند از:

  1. مادرانی که در آزمایش‌های قبلی (مانند سونوگرافی یا آزمون‌های اسکرینینگ) نتایج غیر طبیعی داشته‌اند و نیاز به اطلاعات بیشتری درباره وضعیت جنین وجود دارد.
  2. مادرانی که سابقه خانوادگی یا بیماری ژنتیکی دارند و نیاز به ارزیابی دقیق‌تر برای جلوگیری از انتقال بیماری به جنین خود دارند.
  3. مادرانی که از سن 35 سالگی بالاتر هستند (حداکثر سن برای باروری)، زیرا با افزایش سن، خطر اختلالات ژنتیکی در جنین افزایش می‌یابد.

هرچند که این آزمایش برای مادرانی که در گروه‌های بالا قرار نمی‌گیرند هم ممکن است برای اطمینان از وضعیت جنین و یا در صورت تمایل خود به انجام آن اقدام کنند، اما توصیه‌ها برای انجام این آزمایش برای موارد خاصی می‌باشند.

هزینه سل فری در اصفهان

هزینه آزمایش سل فری در اصفهان بستگی به موسسه پزشکی یا آزمایشگاهی دارد که خدمات را ارائه می‌دهد. همچنین، هزینه آزمایش با توجه به نوع نیاز شما ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، برای اطلاع از هزینه آزمایش سل فری در اصفهان، بهتر است با متخصصین این مجموعه تماس بگیرید و اطلاعات دقیق را مستقیماً از آن‌ها بگیرید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

چرا باید آزمایش غیر تهاجمی بارداری انجام داد؟

آزمایش غیرتهاجمی بارداری:بعد از ان که دریافتید تست سل فری چیست و چه زمانی انجام می شود، لازم به ذکر است آزمایش غیر تهاجمی بارداری بسیار حساس است و بیش از ۹۹ درصد از موارد سندرم داون را تشخیص می‌دهد. اما هنوز یک آزمایش غربالگری است تا تشخیصی. این یعنی، تنها می‌تواند به شما بگوید خطر زیاد برای داشتن جنین با ناهنجاری وجود دارد یا خیر، اما نمی‌تواند به شما پاسخ دقیق بدهد.

تنها روشی که می‌توانید مطمئن شوید جنین شما به سندرم داون مبتلاست یا خیر،

این است که یک آزمایش تشخیصی مانند نمونه‌گیری از پرزهای جفتی یا آمنیوسنتز انجام دهید.

امروزه برای سندرم داون غربالگری ترکیبی سه ماهه اول ارائه می‌شود.

این، نتایج آزمایش خون، سن مادر و اسکن فراصوتی (که ضخامت مایع پشت گردن جنین به نام ماتی پشت گردنی را اندازه‌گیری می‌کند) ترکیب کرده تا مشخص کند جنین در معرض خطر سندرم داون قرار دارد یا خیر.

مزیت این نوع از غربالگری این است که اسکن فراصوتی می‌تواند مشکلات دیگر بارداری و سن جنین را تشخیص بدهد.

آزمایش غیرتهاجمی بارداری ممکن است به خاطر موارد زیر انجام شود:

آزمایش ترکیبی غربالگری سه ماهه اول به شما نشان داده است که در معرض خطر داشتن جنین با سندرم داون هستید.
آزمایش غربالگری ترکیبی خود را به علت این‌که زمان آن گذشته بوده یا آزمایش در منطقه شما در دسترس نبوده است انجام نداده‌اید.
می‌خواهید پیش از آن‌که انجام آزمایش‌های تشخیصی مانند آمنیوسنتز یا نمونه‌گیری از پرزهای جفتی که به میزان کمی با خطر سقط جنین همراه است، اطمینان یابید که در معرض خطر قرار دارید.
در معرض خطر زیادی قرار دارید (به عنوان مثال اگر سن شما زیاد است یا قبلا جنینی با سندرم داون یا مبتلا به عارضه کروموزومی دیگری داشته‌اید)
اگر می‌خواهید هزینه‌اش را پرداخت کنید، آزمایش غیر تهاجمی بارداری گزینه خوبی است. این آزمایش گران است و برخی بیمه‌ها آن‌را پوشش نمی‌دهند. پیش از انجام این آزمایش باید با مشاور ژنتیک مشورت کنید.

در چه زمانی تست NIPT کمتر دقیق است؟

  • بارداری چند قلویی با سقط جنین متعاقب یک یا چند قل
  • بارداری بیش از دوقلو
آزمایش سل فری در اصفهان
آزمایش سل فری در اصفهان

جهت مشاهده پیج اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.