عوارض بارداری مولار چیست؟

عوارض بارداری مولار : بعد از پاکسازی بارداری مولار (پوچ) ، ممکن است بافت مولار باقی بماند و به رشد خود ادامه دهد. به این بافت نئوپلازی تروفوبلاستیک بارداری (GTN) پایدار گفته می شود. این امر تقریباً در 15 تا 20 درصد از بارداری های مولار کامل و تا 5 درصد از حاملگی های مولار نسبی اتفاق می افتد.

یکی از علائم نئوپلازی تروفوبلاستیک بارداری (GTN) پایدار ، سطح بالای گنادوتروپین جفتی انسانی (HCG) – هورمون حاملگی – پس از پاکسازی حاملگی مولار میباشد. در برخی موارد ، یک مول هیداتی فرم تهاجمی به عمق لایه میانی دیواره رحم نفوذ می کند و این امر باعث خونریزی از واژن می شود.

GTN پایدار تقریباً همیشه با موفقیت درمان می شود ، اغلب با شیمی درمانی. یکی دیگر از گزینه های درمانی برداشتن رحم (هیسترکتومی) است.

ندرتا ، یک نوع سرطانی GTN معروف به کوریوکارسینوم ایجاد شده و در سایر اندام ها گسترش می یابد. کوریوکارسینوم معمولاً با موفقیت از طریق استفاده از داروهای متعدد سرطان درمان می شود. یک حاملگی مولار کامل نسبت به یک حاملگی مولار نسبی با احتمال بیشتری باعث ایجاد این عارضه میشود.

پیشگیری

اگر حاملگی مولار (بچه خوره) داشته اید ، قبل از شروع مجدد بارداری با پزشک خود صحبت کنید. وی ممکن است به شما توصیه کند قبل از تلاش برای باردار شدن ، شش ماه تا یک سال صبر کنید. خطر عود کم است ، اما از خطر محاسبه شده برای خانم هایی که سابقه قبلی بارداری مولار را ندارند بیشتر است.

در طی بارداری های بعدی ، ارائه دهندگان مراقبت سلامت شما ممکن است سونوگرافی های اولیه را انجام دهند تا وضعیت شما را تحت نظر داشته باشند و پیشرفت طبیعی بارداری را تضمین کنند. مسئول بهداشت و درمان ممکن است آزمایش ژنتیکی پیش از تولد که می تواند برای تشخیص بارداری مولار استفاده شود را نیز به شما پیشنهاد دهد.

ژنوم | عوارض بارداری مولار

جهت مشاهده پیج اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

ژنوم

ژنتیک و سقط جنین

چه کسانی به مشاوره ژنتیک نیاز دارند ؟

بیماری سندروم داون

انواع سقط جنین

روش های طبیعی سقط جنین

ارتباط واکسن آنفولانزا و سقط جنین

حاملگی مولار چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *