مراحل سرطان معده | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

مراحل سرطان معده و روشهای تشخیص آن

سلامت عمومی بیمار

تشخیص سرطان معده در مراحل اولیه می تواند منجر به پیش آگهی مثبت بیماری شود و احتمال بهبودی بیمار و کیفیت زندگی او را افزایش دهد. اما متاسفانه سرطان معده در مراحل پیشرفت تر، تشخیص داده می شود.که سرطان در این مراحل به ندرت قابل درمان است اما به ندرت قابل درمان است.

این سرطان ممکن است از معده به قسمت های دیگر بدن بیمار انتشار پیدا کند و بر اساس میزان انتشار آن به چهار مرحله تقسیم بندی می شود. فرآیندی که برای کشف مراحل و میزان انتشار بیماری در بدن انجام می شود، مرحله بندی نامیده می شود. تشخیص مرحله بیماری برای تعیین گزینه های درمانی بسیار مهم است.

مرحله 0

در مرحله 0، سلول های غیر طبیعی در مخاط (لایه داخلی) دیواره معده یافت می شود. این سلول های غیر طبیعی ممکن است به سرطان تبدیل شده و در بافت اطراف انتشار یابد. مرحله 0 به کارسینوما درجا هم معروف است. جراحی معمولاً آن را درمان می کند. پزشک ممکن است بخشی یا تمام معده و همچنین غده های لنفاوی مجاور را از بین ببرد.

مرحله اول

در این مرحله، تومور در لایه بالایی بافت معده که قسمت داخلی مری یا معده را حفاظت می کند، دیده می شود. سلول های سرطانی همچنین ممکن است در این مرحله تعداد محدودی از غدد لنفاوی مجاور را درگیر کرده باشد. مانند مرحله 0، بیمار به احتمال زیاد برای برداشتن بخشی از یا معده و غدد لنفاوی مجاور خود نیاز به جراحی و یا شیمی درمانی دارد. این روش های درمانی قبل از عمل برای کوچک کردن تومور و پس از آن برای از بین بردن هرگونه سرطان باقی مانده قابل استفاده می شود.

مرحله دوم

سرطان در این مرحله انتشار یافته است، و به لایه ای عضلانی عمیق تر از مری یا دیواره معده منتشر می یابد. سرطان ممکن است در غدد لنفاوی بیشتری را نسبت به مرحله قبل درگیر کند. مرحله دوم سرطان به لایه های عمیق تر معده و شاید در غدد لنفاوی مجاور گسترش یافته است. جراحی برای برداشتن بخشی یا تمام معده، و همچنین غدد لنفاوی مجاور، هنوز معالجه اصلی است.

مرحله سوم

در این مرحله، سرطان در تمام لایه های مری یا معده رشد کرده و به ساختارهای مجاور انتشار می یابد. یا به عنوان یک سرطان کوچکتر در غدد لنفاوی بیشتری دیده شود.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم، سرطان به سایر قسمت های بدن مانند ریه ها، کبد، غدد لنفاوی دوردست و بافتی که دیواره شکم را حفاظت می کند انتشار یافته است. مرحله چهارم در این مرحله آخر، سرطان به طور گسترده و گسترده در اندام هایی مانند کبد، ریه ها یا مغز گسترش یافته است. درمان آن بسیار سخت تر است، اما پزشک شما می تواند به مدیریت آن کمک کند و از علائم تسکین یابد.

مراحل سرطان معده | آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

تشخیص مرحله سرطان معده

مرحله سرطان معده بیمار به پزشک کمک می کند تا تصمیم بگیرد که کدام روش درمانی برای او مناسب است.

آزمایشات و روش های مورد استفاده برای تعیین مرحله سرطان عبارتند از:

تست های تصویربرداری شامل توموگرافی انتشار و انتشار پوزیترون (PET)
جراحی اکتشافی جراحی اکتشافی معمولاً به روش لاپاروسکوپی انجام می شود.


آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ژن آزما

بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

آدرس:

اصفهان خیابان شریعتی غربی پلاک 208

ساعات کاری:

شنبه تا پنجشنبه 8 صبح الی ۱۱ شب

تلفن تماس:

۳۶۲۶۹۵۸۶-۷

geneazmalab.com

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

عوارض بتا تالاسمی و درمان آن

سرطان کلیه | علل و علائم

تشخیص و درمان سرطان کلیه

سرطان معده و انواع مختلف آن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *