علل، علائم و عوارض سرطان ریه | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

علل و علائم سرطان ریه

مهمترین علل، علائم و عوارض سرطان ریه چیست؟ معمولا سرطان ریه در مراحل اولیه باعث بروز علائم و نشانه های خاصی نمی ‌شود و علایم این بیماری فقط زمانی خود را نشان می دهد که سرطان وارد مرحله پیشرفته شده باشد. به طور کلی علائم و نشانه های سرطان ریه به شرح زیر می باشند:

خون بالا آوردن در هنگام سرفه کردن
ناتوانی در سرفه کردن
کوتاه بودن تنفس
درد قفسه سینه
گرفتگی صدا
از دست دادن بی دلیل وزن بدن
درد استخوان
سردرد
اگر شما هر یک از این علایم را دارید که باعث نگرانی تان شده است می توانید به پزشک مراجعه کنید تا شما را به طور کامل و جامع ارزیابی کند و علت بروز مشکلات شما را توضیح دهد.

علل، علائم و عوارض سرطان ریه | بهترین آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

علل بروز سرطان ریه چیست؟

سیگار کشیدن شایع ترین علت ابتلا به سرطان ریه است. البته افرادی که در معرض دود سیگار قرار می ‌گیرند نیز خطر ابتلا به سرطان ریه در آنها وجود دارد. اما گاهی اوقات برخی از افراد غیر سیگاری که هرگز در معرض دود سیگار نبوده ‌اند نیز دچار سرطان می شوند.
این افراد در اکثر موارد سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان ریه را دارند و حداقل یک یا دو مورد در میان اعضای درجه یک و درجه دو خانواده آنها به این بیماری مبتلا شده است یا به علت سرطان ریه فوت کرده است. در این مورد نباید از اهمیت و ارزش آزمایش ژنتیک برای تشخیص سرطان غافل شد.

عوارض ابتلا به سرطان ریه چیست؟

افرادی که دچار سرطان ریه می ‌شوند اغلب برای نفس کشیدن به مشکل بر می ‌خورند زیرا رشد تومور باعث مسدود شدن کیسه های هوایی آنها می شود. سرطان ریه می تواند باعث تجمع مایع در اطراف ریه شود و تنفس کامل را برای این افراد مختل نماید.

معمولا افراد مبتلا به سرطان ریه به ویژه در مواردی که سرطان پیشرفت کرده است و به سایر نقاط بدن از قبیل استخوان متاستاز داده از درد زیادی را تحمل می کنند. این افراد در هنگام سرفه کردن خون بالا می آورند زیرا سرطان باعث خونریزی از کیسه های هوایی می شود.
در مواردی که سرطان ریه متاستاز می دهد باعث ایجاد درد، تهوع، استفراغ و سایر علائم و نشانه ها در اندام های درگیر شده خواهد شد. در این موارد که سرطان بسیار پیشرفت کرده است امکان درمان آن وجود ندارد اما می ‌توان به کمک روش های مختلف به کنترل علائم و نشانه های بیماری پرداخت.

 


آزمایشگاه ژنتیک پزشکی ژن آزما

آزمایشگاه ژنتیک اصفهان

آدرس:

اصفهان خیابان شریعتی غربی پلاک 208

ساعات کاری:

شنبه تا پنجشنبه 8 صبح الی ۱۱ شب

تلفن تماس:

۳۶۲۶۹۵۸۶-۷

geneazmalab.com

جهت مشاهده پیج اینستاگرام مرکز تخصصی ژنتیک پزشکی ژن آزما کلیک کنید.


مطالب بیشتر:

سندرم X شكننده علائم و تشخیص بیماری

نتیجه آزمایشات ژنتیک

سرطان پستان و ژنتیک

ژنتیک و سرطان دهانه رحم

سرطان های ارثی روده بزرگ

ژنتیک پزشکی و انسانی

سرطان ریه چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *